Uloguj se

PITALI SMO STRUČNJAKE

22.11.2021

Larisa Grizilo, Larisa Grizilo, Glavni direktor ljudskih resursa i komunikacija, A1 Srbija i A1 Slovenija

Korporativna kultura Austrije - timski rad, međusobno poverenje i agilnost

Poslovna zajednica u Austriji igra sve veću ulogu u srpskoj ekonomiji, a kroz naše poslovanje na tržištu Srbije prisutna je već 14 godina. Ta sinergija dodatno je ojačana ove godine kada smo i zvanično postali deo A1 porodice, koja posluje na sedam tržišta JIE i pruža podršku više od 25 miliona korisnika. Takvo međunarodno okruženje pruža širu perspektivu, izvanredan je "hab" ideja, razmene znanja i ekspertize, ali neguje i lokalne vrednosti.

A1 Telekom Austrija Grupa u svim zemljama posluje pod jednim internacionalnim brendom, a osim istog imena delimo zajedničke HR standarde i vrednosti korporativne kulture koja broji više od 18.000 zaposlenih. Rad u A1 je pre svega pripadnost kolektivu koji brine o ljudima i podržava njihov razvoj, ali i ravnotežu između poslovnog i privatnog života što ide ruku pod ruku sa značajem koji tradicionalna porodica ima za obe zemlje. Posebno smo ponosni što smo u Srbiji prvi nosilac Family Friendly sertifikata, svojevrsnog priznanja za korporativnu kulturu i odnos među zaposlenima, a koje dodeljuje sertifikaciono telo TMS CEE, prema sertifikacionoj šemi „Ekvilib“ Instituta iz Slovenije. Međusobno poštovanje, saradnja, uvažavanje i srdačnost prilikom komunikacije su veoma slični, a i jedni i drugi volimo da se družimo, proslavimo dobro obavljen posao i obeležimo praznike kroz simboličan i skroman znak pažnje koji je u skladu sa važećim kodeksom poslovnog ponašanja.


Kada govorimo o zapošljavanju, kvaliteti kakvi su ambicioznost, komunikativnost, otvorenost, pouzdanost, organizovanost, pragmatičnost, proaktivnost, dobro funkcionisanje u timu i spremnost na rad u dinamičnom okruženju su univerzalni, kako za različite pozicije tako i kulture. Za kandidata je najvažnije da ima balans između ekspertize i komunikacionih veština. Ako se bavite IT-jem, marketingom, prodajom potrebna su makar elementarna znanja. Komunikativnost omogućava funkcionisanje unutar sistema sa kolegama sa kojima svakodnevno radite, ali i iz drugih timova. Uz to, poželjno je poznavanje oblasti i rada kompanije u kojoj konkurišete. Da znate gde se odvija tržišna utakmica. Npr. za telekomunikacije su to naše poslovnice, call centar i online kanali.

Na svim tržištima na kojima A1 brend posluje važni su timski rad, međusobno poverenje i agilnost. Osim toga, cenimo kandidate koji imaju growth mindset, jer je to osnova za otvorenost prema inovacijama, učenju ali i davanju i prihvatanju fidbeka. Puno je toga što možemo naučiti jedni od drugih, ali mimo toga usavršavamo se i kroz interne programe edukacije. Tako jednom mesečno organizujemo Brown Bag, format u kom predstavljamo interne i eksterne use case-ve i govorimo o interesantnim temama unutar i izvan industrije. Leadership circle je sveobuhvatni program za zaposlene na rukovodećim pozicijama u okviru kog adresiramo teme iz industrije, kakve su inovacije, 5G, dobre prakse i slično, a postoji i poseban program za nove lidere. Zatim, tu je sajam veština u okviru kog se održavaju soft skills treninzi, a našim zaposlenima je na raspolaganju i više od 1000 kurseva iz svih zemalja i Udemy licence koji važi na nivou cele A1 Grupe. Svaki kolega ima svoj individualni razvojni plan i u skladu sa njegovim potrebama i ambicijama se organizuju posebne obuke.

Sve ovo daje nam dobru potporu da ohrabrimo veću autonomnost u donošenju odluka zaposlenih, veću odgovornost, ali i učenje na greškama, jer to stvara povezanost sa identitetom kompanije. Ljudi osećaju da neko o njima brine, da su deo kolektiva i da njihov rad doprinosti nečem većem. Iz takvog odnosa međusobne podrške, stvara se agilan kolektiv, otporan na spoljne društvene i tržišne izazove, sa kakvim smo se suočili nedavno.


Rad u velikom, ozbiljnom sistemu kakav je A1 Srbija, ima dosta prednosti. Između ostalog, naučiće Vas da razvijete osećaj za organizaciju samog sebe i drugih, učite na greškama i napredujete. Da testirate šta funkcioniše, a šta ne, što u dugoročnoj perspektivi doprinosi da jednog dana budete, posebno ako je u pitanju rukovodeća pozicija, bolji menadžer, bolji čovek i bolji lider.