Uloguj se

PITALI SMO MLADE TALENTE

30.11.2020

Branislav Cvenić, student Fakulteta organizacionih nauka i član studentske organizacije ESTIEM

Da li verujemo u mlade?

Moje ime je Branislav Cvenić i student sam četvrte godine Fakulteta organizacionih nauka. Kao neko ko je uvek težio proaktivnosti, aktivan sam član studentske organizacije ESTIEM. Zahvaljujući događaju „Be a Project Manager for 5 Days“, gde sam u bio u ulozi koordinatora projekta, imao sam priliku da sarađujem sa kompanijom Manpower, a samim tim i učestvujem u projektu „Pitali smo mlade talente“, gde ću putem ovog članka izraziti svoje stavove.

 

Danas je veoma važno razumeti mlade, jer postoji velika razlika u odrastanju „Z“ generacije i milenijalaca u odnosu na generacije pre njih, odnosno ljudi sa kojima će sarađivati u prvim poslovnim poduhvatima. Mladi danas imaju sve na dohvat ruke, zahvaljujući modernim tehnologijama, sve što im treba je udaljeno od njih jednim klikom. To prouzrokuje situaciju u kojoj se stvara navika da je sve lako dostupno i brzo, što sigurno nije u poslovnom svetu. Iz tog razloga, važno je mladima dati priliku da greše i uče na svojim greškama. Treba imati strpljenja za njih i biti im podrška. Sama promocija mladih talenata je jedan od bitnijih faktora, jer, iako se mladi predstavljaju kao da su veoma sigurni u sebe, to često nije baš tako. Izlazak iz zone komfora i ulazak u haotičan poslovni svet je pun nesigurnosti, a promocija i pohvala za rad sigurno doprinose samopouzdanju. Privreda sa mladim talentima može sarađivati na razne načine, podupiranjem njihove proaktivnosti i projekata koje organizuju, podržavanjem studentskih organizacija, kreiranjem programa za njih, seminara, interaktivnih radionica, praktičnih aktivnosti... Veoma važno je da u svemu tome, mladi imaju priliku da rade nešto što ima svrhu, a sam utisak da se doprinosi nečemu je veoma motivišuć. Obavezna je i mentorska podrška, jer sazrevanje uz mentora ima mnogo više prednosti. Osećaj da neko brine o vama je kompletniji uz mentora, kao i sam osećaj pripadnosti i važnosti.

 

Sve prethodno navedeno utiče na motivaciju mladih: poverenje, strpljenje, briga, doprinos, osećaj važnosti, pripadnost, razumevanje... Mladi danas žele da budu ono što jesu, a da bi iskazali sav svoj potencijal, to im treba i omogućiti. Time dolazimo i do idealnog poslodavca za milenijalce & “Z” generaciju. To je sigurno neko ko ima politiku ulaganja u budućnost. Neko ko brine više o ljudima nego o brojkama, neko kome je bitnije šta zaposleni može doneti u budućnosti, nego sad, neko ko razmišlja dugoročno. Naravno, iako novi zaposleni ne donose kompaniji odmah određeni profit, pod ulaganjem u njih se smatra i podsticaj za njegov rad. On ulaže trud u to da bude bolji, to se treba poštovati i nagraditi, a kompanija će svakako u budućnosti imati nešto od toga.

 

Nadam se da sam donekle uspeo preneti stavove mladog čoveka koji je spreman za ulazak u poslovni svet. Pružite nam priliku, verujte u nas i budite strpljivi, a mi ćemo vam sigurno to vratiti trudom i zalaganjem!