Uloguj se

PITALI SMO STRUČNJAKE

Pravičnost i personalizacija kao koordinate „comp&ben” strategije

16.01.2023

Dušan Jovanović, Head of Human Resources, sa.global

Pravičnost i personalizacija kao koordinate „comp&ben” strategije

I know where I wanna go. I celog života idem tim putem, nije lako, sam sebi konstantno pomeram granice. Hteo sam da dokažem da u Srbiji može da se živi lepo i normalno, da čovek bude uspešan, da se ceni njegov trud i rad, da budeš skroman, a opet dosledan. Da možeš da utičeš na svoj mikrosvet koji će se vremenom širiti. I dolazim polako do te tačke da moj uspeh postaje i uspeh drugih ljudi. Kompanija je to prepoznala i sada je i zvanično predstavljeno – sve što ovde radim, preneću u sa.global u Parizu. Dolazimo do toga da je univerzalno mišljenje – kvalitet nema cenu. Saznaj više

Kultura – benefit koji pravi razliku

01.11.2022

Nevena Stanisavljević, Founder HR World & Serbian HR Community

Kultura – benefit koji pravi razliku

Tržište rada je hektično. Kao kolizija molekula, kompanije se „sudaraju” s kandidatima u neprekidnim procesima pronalaska talenata u nadi da će doći do spajanja, tačnije, kovalentne veze u kojoj obe strane dele jednake vrednosti i imaju zajednički cilj. Da bi se to desilo, kompanije bi trebalo da budu atraktivne. Šta tačno znači biti atraktivna kompanija? Iako na ovo pitanje deset osoba može dati deset različitih odgovora, primetno je da se kompanije uglavnom fokusiraju na „employee experience” kao važan indikator atraktivnosti. Suština je da uspeh svake kompanije leži u srećnim i zadovoljnim zaposlenima. Otuda i potreba da se uvedu kompanijski benefiti. Saznaj više

Benefiti – datum proizvodnje i rok trajanja...

30.08.2022

Ivana Jevtić, People and Culture Manager, Manpower Serbia

Benefiti – datum proizvodnje i rok trajanja...

U današnje vreme, dok se vodi pravi rat za talente na mnogim tržištima, politika kompenzacija i beneficija (comp&ben policy) često predstavlja poligon na kojem poslodavci oprobavaju svoje veštine privlačenja i zadržavanja pomenutih talenata. Koliko u tome uspevaju, zavisi od mnogo faktora, a ovde će biti reči o nekima od njih, recimo o važnijim... Saznaj više

Šta možemo naučiti iz poslovne kulture Kine?

31.03.2022

Aleksandar Ćamilović, Direktor Sektora radnih odnosa, HBIS

Šta možemo naučiti iz poslovne kulture Kine?

Danas, nakon 5 godina i sumiranja različitih utisaka u vezi sa poslovanjem Kompanije, kao i pristupa kineskih partnera i upoznavanja sa njihovim idejama i stavovima, mogli bismo zaključiti da, prvenstveno, kada pričamo o poslovnoj kulturi Kine, Kinezi drže reč – ono što se dogovori, mora biti i sprovedeno u delo. Nema naknadnog menjanja dogovora, nema izgovora, nema opravdavanja, jednostavno, dogovoreno se sprovodi u delo. Saznaj više

Jelena Dragović Trebješanin, Generalni menadžer Ljudskih resursa i radnih odnosa, HBIS

Japanska poslovna kultura - Kaizen kao način života

09.03.2022

Goran Pekez, Director of Corporate Affairs and Communications, JTI Serbia

Japanska poslovna kultura - Kaizen kao način života

Okosnica Kaizen filozofije su stručni, profesionalni i posvećeni zaposleni, koji se svakodnevno ohrabruju da predlažu rešenja i iznose svoje ideje o unapređenju poslovanja - i Japan i Srbija se zaista mogu pohvaliti ovakvim kvalitetnim kadrom, koji je ujedno odlučujući faktor za kontinuirani napredak svake kompanije. Saznaj više

Korporativna kultura Austrije - timski rad, međusobno poverenje i agilnost

22.11.2021

Larisa Grizilo, Larisa Grizilo, Glavni direktor ljudskih resursa i komunikacija, A1 Srbija i A1 Slovenija

Korporativna kultura Austrije - timski rad, međusobno poverenje i agilnost

Tačnost, dobra organizacija vremena i jasna struktura poslovanja možda najbolje opisuju poslovnu kulturu Austrije. Odluke se često donose na osnovu temeljne evalucije, što znači da se tema ili predlog uzimaju ozbiljno, iako to ponekad iziskuje više vremena. Generalno, ovo poslovno okruženje veoma vodi računa o načinu komunikacije i temama o kojim govori. Ljubaznost i poštovanje su veoma važni. Takođe ravnoteža poslovnog i privatnog života se izuzetno ceni, kao i doprinos društvenoj zajednici na ličnoj osnovi. Zato možda i ne iznenađuje činjenica da je skoro svaka druga osoba starija od 15 godina u Austriji uključena u volonterski rad. Saznaj više

Korporativna kultura kao ključ uspeha investitora na tržištu Srbije

13.10.2021

Nataša Dobre, direktor ljudskih resursa, Beograd na vodi

Korporativna kultura kao ključ uspeha investitora na tržištu Srbije

Svi su već čuli da korporativna kultura “jede strategiju za doručak”. A opet, nema tog univerzalnog recepta za građenje one najbolje korporativne kulture koja nosi strategiju do pune realizacije. Toliko je promenljivih u toj jednačini uspešnosti da su zajednički imenitelji praktično nevidljivi ili barem teško uočljivi kada uporedite različite biznise, stadijume kompanija, tržišta i sve ostale komponente koje značajno utiču na identitet jedne kompanije i identitet njenih najvažnijih činilaca – ljudi. Saznaj više

Biznis kultura afričkih zemalja - raznolikost i etika kao prioriteti

31.08.2021

Robert Jenovai, Izvršni direktor ljudskih resursa, Nelt

Biznis kultura afričkih zemalja - raznolikost i etika kao prioriteti

Konkretni saveti koje i danas dajem kolegama tokom pripreme za odlazak u Afriku uglavnom su sledeći: upoznajte zemlju u koju putujete, istoriju, ljude i običaje; naučite zvanični jezik kojim se govori u tim zemljama, treba da budete spremni na promenu životnog stila; kada stignete, prilagodite se, budite radoznali, istražujte, učite, stvarajte, putujte, steknite prijatelje. Afriku ćete prihvatiti i zavoleti bezuslovno. Za uzvrat, dobićete nesvakidašnju poslovnu priliku, uzbudljivu životnu avanturu i iskustvo koje je rečima teško opisati. Saznaj više

Naše vrednosti kao deo korporativne kulture

06.07.2021

Dušan Međedović, Total Reward Director, Ahold Delhaize

Naše vrednosti kao deo korporativne kulture

Naše korporativne vrednosti predstavljaju temelje poslovanja svih naših planova za razvoj, kao i temelje svakodnevnog ponašanja. One su suština naše korporativne kulture i zajedničke su za sve članove naše velike porodice. A kako i ne bi bile? Saznaj više

Biznis kultura Švajcarske – vrednosti koje garantuju dugoročan uspeh

12.05.2021

Jovana Uzelac, Direktorka ljudskih resursa kompanije Nestlé za jugoistočno evropsko tržište

Biznis kultura Švajcarske – vrednosti koje garantuju dugoročan uspeh

Ne kaže se bez razloga „tačan kao švajcarski sat”. Upravo ta tačnost, organizovanost, dugoročno planiranje, to je ono što bih istakla kao glavne odlike kulture Švajcarske. Slede i poštovanje različitosti kroz tradiciju višejezičnosti i multikulturalizma, a baš te vrednosti snažno utiču i na poslovnu kulturu, koja je i osnova kompanije Nestlé, najveće prehrambene kompanije na svetu. Saznaj više

Remote work - balans rigidnosti i fleksibilnost tržišta rada

25.02.2021

Lana Vuković, CFO, DXC Technology Company, Serbia and Croatia

Remote work - balans rigidnosti i fleksibilnost tržišta rada

Do pre godinu dana većina zaposlenih u Srbiji je rad od kuće smatrala je privilegijom. Fleksibilnost u vezi sa rasporedom radnih aktivnosti tokom dana, ušteda vremena za odlazak i dolazak sa posla, , “work-life balance”, sve to se smatralo prednostima koje su zaposleni priželjkivali više od besplatnih obroka, sale za odmor i relaksaciju, neformalnih timskih druženja van radnog mesta, kao i ostalih posebnih “pogodnosti” na radnom mestu. Saznaj više

Ko motiviše menadžere?

01.02.2021

Dejan Jovanović, Operations director EMEA, Ball Corporation

Ko motiviše menadžere?

Postoji puno elemenata koji utiču na motivaciju poput prepoznavanja uspeha, finansijskog nagrađivanja, statusnih benefita, planiranog napredovanja u karijeri, samodokazivanja... Mnogo toga definiše koji od gore navedenih elemenata je dominantan, može varirati u zavisnosti od slučaja do slučaja i najčešće je individualan. Saznaj više

Da li je sreća na poslu mit ili realnost?

08.01.2021

Saša Popović, Co-Founder & CEO, Vega IT Sourcing

Da li je sreća na poslu mit ili realnost?

O konceptu sreće na poslu, faktorima koji utiču na sreću zaposlenih kao i različitim motivatorima sreće saznajemo iz ugla Saše Popovića, Co-Founder & CEO, Vega IT Sourcing i Bojan Kostandinovića, Development Leader for Ukraine, IKEA Saznaj više

Bojan Kostandinović, Development Leader for Ukraine, IKEA

Transformacija podataka iz HR sektora u inpute za biznis

22.12.2020

Gordana Brašić, President, Henkel Srbija & Head of Human Resources Sub-cluster South

Transformacija podataka iz HR sektora u inpute za biznis

Danas je HR nerazdvojivi deo biznisa. Nije oduvek bilo tako i nije se oduvek shvatao značaj HR-a u procesu donošenja odluka. Podaci i analitika koji su postali jedan od najznačajnijih alata HR-a. Saznaj više

From people analytics to analytics for people

08.12.2020

Tatjana Jovanović, Senior HR Director Hemofarm, STADA

From people analytics to analytics for people

“People analytics” se bazira na nauci o podacima i predstavlja još jedan “hype” u svetu ljudskih resursa. Međutim, uprkos činjenici da oni koji upravljaju ljudskim resursima o “people analytics” pričaju sa puno entuzijazma, u realnosti veoma malo kompanija ima mogućnost da se istinski pozabavi ovom temom i da od nje profitira. Saznaj više

Da li je HUMAN-CENTRICITY nova formula za atraktivnost kompanija?

09.10.2020

Vladimir Damnjanovic, Country HR Head Serbia - Continental

Da li je HUMAN-CENTRICITY nova formula za atraktivnost kompanija?

HUMAN-CENTRIC organizacije pokazuju sposobnost da integrišu ljudske karakteristike, kao što su empatija, reciprocitet, ljubaznost i saosećajnost, prilikom dizajna celokupnog iskustva zaposlenih i kandidata sa jedne strane, i dizajna poslovne strategije sa druge strane. Saznaj više

Izazovi regionalnih pozicija

01.09.2020

Marijana Poznan, Regional Head of HR, Fresenuis

Izazovi regionalnih pozicija

Stara kineska poslovica glasi “Reci mi i zapamtiću na sat vremena, pokaži mi i zapamtiću na jedan dan, ali dozvoli mi da uradim i zapamtiću zauvek.” Saznaj više